marcom online - חדשנות בעסקים קטנים ובינוניים
ברירת-מחדל  |  
   
  אודות החברה


 
מרקום אונליין מציעה שירותי בוטיק באינטרנט ומחוצה לו. 
את החברה מנהלת קרן נדלר המציעה ללקוחותיה יותר מ-20 שנות ניסיון בתחום השיווק.
אנו מציעים ליווי עסקי ושיווקי הכולל: - אסטרטגיה ותוכניות שיווק.
- ייעוץ וניהול מערך שיווק אונליין
   ואופליין.
- הקמת אתרים, קידום וניהול.
- פרסום בגוגל ופייסבוק.

                        נסו אותנו !

מעוניינים בהצעת מחיר אטרקטיבית ?
השאירו פרטים וניצור קשר אתכם 
 התחברות מנהלים
 
שם משתמש:
 
 
סיסמא:
 

 

 
 

 חדשנות בעסקים קטנים ובינוניים

דף הבית >> ייעוץ שיווקי >> חדשנות בעסקים קטנים ובינוניים
חדשנות בעסקים קטנים ובינוניים - האם הדבר אפשרי ? ואיך מיישמים ?
 
כיום דווקא בתקופה של ביקורת על ריכוזיות המשק הישראלי, שליטה כמעט מוחלטת של הרשתות, ותחושת חוסר צדק בקרב הצרכנים בארץ ובעולם.
קיימת הזדמנות אמיתית לעסקים קטנים ובינוניים להפוך לשחקן דומיננטי עבור צרכנים רבים. צרכנים אשר מעוניינים בקרבה רגשית יותר לבית העסק או המותג שהם צורכים, ובעיקר רוצים להרגיש שהם מחזירים את השליטה לידיהם.
אחת הדרכים להחזיר את העסקים הקטנים והבינוניים למודעות הצרכנים היא לסייע להם לאמץ גישה חדשנית ויזמית, גישה שתאפשר בולטות, הזדמנויות חדשות ואתן שגשוג כלכלי.
 
חדשנות בעסקים קטנים ובינוניים מול עסקים גדולים
כדי לשמור על יתרון יחסי בעולם העסקים על עסק - קטן או גדול - להשתנות עם הזמן, לחוש את צורכי השוק ולהוביל. השינוי יגיע על פי רוב מחשיבה יצירתית וחדשנית.
בארגונים גדולים ישנה מודעות רבה לחשיבה חדשנית, ואכן קיימות מחלקות שאחראיות על חשיבה ויישום לטווח ארוך, אלה על פי רוב יהיו מחלקות הפיתוח העסקי והאסטרטגיה.
 
האם חשיבה חדשנית באה לידי ביטוי בעסקים קטנים ובינוניים ?
יותר ויותר אנחנו נפגשים בסיפורי יזמות וחדשנות של יזמים שהופכים רעיון לעסק. אלה אכן ממוקדים מלכתחילה ביזמות וחשיבה חדשנית, ואכן חלקם יהפכו לעסקים קטנים או בינוניים מצליחים שאף יגדלו עם הזמן.
יזמויות כגון אלה לא מייצגות את רוב העסקים הקטנים והבינוניים הפועלים במשק כיום.
בפועל בעלי עסקים קטנים ובינוניים עסוקים בשגרת היום, מתמודדים עם משאבים מצומצים, ופיתוח וחדשנות אינם חלק משגרת העסק.
 
למרות חוסר המודעות וההתמקדות של עסקים קטנים ובינוניים כיום בחדשנות ויזמות, לעסק הקטן ישנן יתרונות מובהקים אותם הוא יכול למנף לטובת חשיבה ויישום חדשנות -
1. גמישות - עסקים קטנים ובינוניים מתוקף היותם פחות מסורבלים, יכולים להשתנות ביתר קלות.
2. זריזות - בעסקים קטנים ובינוניים מספר התהליכים שיש לעבור ליצירת שינוי הוא נמוך.
3. משאבים נמוכים - כל שינוי בעסק קטן או בינוני לא חייב להעשות במימדי ענק, יכולה להעשות השקעה קטנה יחסית כדי לייצר שינוי.
 
 
האם חדשנות חשובה לעסקים קטנים ובינוניים, ומדוע ?
עסק קטן מתעורר לבוקר חדש והדבר ראשון שמעסיק אותו הוא לייצר כמה שיותר הכנסה באותו יום. הטווח הארוך פחות מעסיק אותו. מכאן נובע כשל מחשבתי שיכול להביא לכשלון או להאטה של עסק בטווח הארוך - היכולת של עסק להתמודד עם קשיים בעתיד היא קריטית לקיום העסק, ולכן חשיבותה של חשיבה חדשנית.
 
מספר נקודות הממחישות את החשיבות הרבה בחשיבה חדשנית ויישומה בעסקים קטנים -
1. עסקים קטנים ובינוניים מהווים קרוב ל־96% מכלל העסקים בישראל (מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה) - ולכן חשיבה חדשנית ויזמית בקרב עסקים קטנים ובינונייים חשובה ביותר, כי הרי אלה מהווים רוב מהמשק הישראלי. כדי שהמשק יצעד קדימה יש לשים דגש על חשיבה חדשנית ויישומה דווקא בקרב עסקים קטנים ובינוניים.
 
2. שיעור השרדות של עסקים קטנים ובינוניים (מנתוני BDI) - כ-71% מהעסקים שורדים בתום השנה הראשונה, רק כ-30% מהעסקים שורדים בתום 5 שנות פעילות.
חשיבה חדשנית בקרב עסקים קטנים ובינוניים יכולה להביא לבידול ממוקד יותר, וכן להשקעה נבונה יותר בשיווק ופרסום. השקעה שבמונחי עלות תועלת תביא לתוצאות טובות יותר.
איך הופכים את המכשולים להזדמנויות בדרך לחשיבה חדשנית ?
אחד הדברים הקריטיים במחשבה וגישה חדשנית היא המודעות של בעל העסק והיכולת שלו להבין כי גם הוא יכול לעשות שינוי. רוב בעלי העסקים הקטנים בינוניים אינם מודעים, וחלקם חושבים שפיתוח עסקי ויזמות הם נחלת העסקים הגדולים בעלי המשאבים.
ולכן המכשול הראשון אתו צריך להתמודד הוא יצירת מודעות שגם לעסק קטן בינוני מגיע לחשוב יצירתי. דרך להתמודד היא להפגש עם עסקים "שעשו את זה".
 
הדבר השני שאותו כל בעל עסק צריך לאמץ הוא להכניס את הצורך בחשיבה חדשנית לחלק מסדר העדיפויות. על בעל עסק קטן שטרוד ביום יום להבין שיש צורך לעצור, לחשוב ולהיות פתוח להזדמנויות. ובעיקר לדעת להסתכל מבחוץ על העסק הקיים שלך ולנסות "להתאהב בו מחדש".
 
הדבר השלישי הוא לא לפחד. בעלי עסקים רבים מגיעים לנקודה בה הם כבר מעיזים לחשוב חדשני ויזמי, אך קשה להם ליישם. הפחד משינוי או חוסר הידיעה כיצד עושים את השינוי יכולים להכשיל כל מחשבה חדשנית ויזמות עבור העסק.
 
התמודדות עם מכשולים ותרגומם לעשייה תבוא לא פעם באמצעות עזרה מבחוץ:
עזרה ביועצים לעסקים קטנים ובינוניים, נוכחות בכנסים ותערוכות כדי לשמוע וללמוד, התבוננות במתחרים ישירים ועקיפים. ובעיקר היכולת לקחת זמן מהיומיום כדי להתבונן מהצד ולחשוב איך אפשר לעשות קצת אחרת.
 
 
איך מתרגמים חשיבה חדשנית להחזר על ההשקעה - ROI ?
1. אחיזה במציאות - חשיבה חדשנית, עד כמה שתהיה מופשטת, חייבת להיות עם אחיזה במציאות ויש לקשור אותה מהיום הראשון לתחום בו עוסק בית העסק.
 
2. תכנון - תכנון המשאבים הקיימים ליישום החדשנות בעסק. התכנון הוא קריטי בעסקים קטנים בינוניים, שהרי המשאבים הם מוגבלים מלכתחילה ולכן תכנון נכון יכול להיות אחד הגורמים החשובים להצלחה.
 
3. שיווק - יצירת תוכנית שיווק, תוכנית הכוללת כלי שיווק שיכולים להניב בטווח קצר תוצאות. בעידן הרשתות החברתיות והאינטרנט כלי השיווק עבור בעל עסק קטן בינוני הם מגוונים ומאפשרים פריסה וחשיפה מהירה בעלות נמוכה יחסית.
 
 
לסיכום, התקופה בה אנו חיים היא תקופה ממוקדת צרכן. הצרכן דורש יותר מעורבות רגשית במותג (פיליפ קוטלר). תקופה זו היא הזדמנות עבור עסקים קטנים ובינוניים שמלכתחילה יכולים להציע ביתר קלות חווית שירות אישית, מעורבות וקשר ישיר עם הלקוח.
השילוב של של רוח התקופה וחשיבה חדשנית ויזמית של עסקים קטנים בינוניים יכולים להביא לתנופה של פעילות חדשנית עבור כל בית עסק, כזו שתניב רווחים והצלחה בטווח הארוך.

המאמר פורסם בעיתון המרכז הבינתחומי הרצליה נובמבר 2011


הקמת עסקים באינטרנט | שיווק באינטרנט | אסטרטגיה באינטרנט | קידום אתרים
הקמת עסק באינטרנט | כתיבת תוכן | ניהול אתרים | שיווק ברשתות חברתיות